Alla inlägg under oktober 2010

Av Ida Kamdal - 31 oktober 2010 18:03

Såg att Emelie hade lagt upp en önskelista på nätet som man lätt kan komma åt från bloggen, jag tyckte att det var mycket fiffigt, så nu ligger det en önskelista till höger.

Det är saker som jag och Andreas önskar oss tillsammans, är det någonting vi själva vill ha, så står det under beskrivningen till önskemålet.

Av Ida Kamdal - 31 oktober 2010 17:50

Igår var vi på Jula och köpte diverse kopplingar för att äntligen få igång diskmaskinen. Det gick bra, men när vi kom hem så passade det såklart inte,

vi var ju lite otaktiska och glömde att kolla upp storleken på kopplingarna innan.

Så idag åkte vi och lämnde tillbaka de delar som inte passade och gick på jakt efter rätt storlek, MEN icke! Vi blev tipsade att åka till Frej Jonsson och kolla där.

Dom hade såklart stängt så vi tänkte att vi kollar på frölunda torg, Clas Ohlsson kanske har, Jovisst! men exakt samma som Jula. Vi la ner det efter detta och tar Frej Jonsson imorgon. Pust!

Mycket besvär för en liten bänkdiskmaskin!


Nu ska jag kila iväg och hämta Ella.

Av Ida Kamdal - 28 oktober 2010 21:45

Denna veckan har verkligen flugit förbi..

Inte hänt mycket alls men jag har njutit oerhört mycket av veckans avsnitt av Glee.

Rocky Horror Show tema!

Musikalnörd som man är så var det ett underbart avsnitt!


Har även gjort klart en tavla till och tror jag faktiskt tar och målar en till ikväll.

Har ju inget annat för mig så varför inte!?

Ella ligger och sover på min tröja i soffan, Andreas är på pubrunda och kvällen är bara min!


Åter till min canvas!

Av Ida Kamdal - 24 oktober 2010 21:19

Denna helgen har verkligen vara kanon!


Jag och Andreas vaknade och käkade lite frukost. Klockan 12.30 stack Andreas till skolan för att skriva tenta, jag började då med maten som skulle ätas efter konserten.

Emeli trillade in ungefär vid 13.00 för att hämta Ella men stannade en stund, trevligt med lite sällskap.

Andreas kom hem vid 4 tiden, hade inte förväntat mig att han skulle hinna före mappa, men det var bara bra för när dom väl kom vid 16.30 så kunde vi sätta oss och njuta av cheesecaken som vi bakade på torsdagen tillsammans.

Efter fikat satte vi oss och värmde upp med lite musik och en och annan cider/öl.

Nu var klockan 18.10 dags att gå till vagnen.


Framme vid Scandinavium möts vi nästan direkt av en som sålde tröjor, vi köpte varsin jag och Andreas. Visst det är inte orginal turné T-shirten men vad gör det?

Jag vet var jag varit, motivet är desamma och den var 150kr billigare.

Jag är nöjd!


Väl inne så smet vi alla iväg till toaletten för att tömma blåsan innan dom drar igång. Jag och Andreas köpte sedan varsin korv och en läsk, sen bar det av till våra platser som verkligen var kanon!

Förbandet började spela kl 19.30 "The Doobie Brothers"

Jättebra var dom och är helt nöjt än så länge!

Efter dom var klara så blev det en liten paus så vi gick ut och tog en cigarett och sträckte lite på bena.


Klockan är nu 21.00 och nu drar dom igång!

 


Jag har inte varit så lyckig på länge, gitarriffen, trummorna och ja bara känslan av att vara där va helt obeskrivligt bra!

Finns det någonting bättre än en elgitarr som spelas av legender på ett sätt som får hjärtat att gråta av lycka!


22.30 är det slut och allihopa är lomhörda och överlyckliga!

Vi far hemmåt och njuter av den jättegoda skaldjurspatén som förrätt och fläskfilè med klyftpotatis och sås till huvudrätt.

Kort sagt en mycket bra dag!


Lördagen var det inget mindre än BEERFEST!

Även denna kväll var helt lyckad, hade jätteroligt!

ZEXET tog hem segern!

Det blev väldigt sent efter städning, vi åkte nog hemmåt vid 4 tiden.

Nattamaten var nog dock den bästa nattamaten på länge, fläskfilé leftovers, Hurra! Dock hamnade vi inte säng förens vid 5 ungefär eftersom vi åt så fort vi kom hem.

Henka fick en plats på soffan och idag vid 3 tiden vinkade vi av honom.


Denna helgen har varit en mycket bra helg och kan inte vara nöjdare!


Nu ska jag nog krypa ner i soffan och glo lite på tv.

Hej hej!

Av Ida Kamdal - 21 oktober 2010 21:47

Idag har jag vikt tvätt, gjort klart patén och våran cheesecake är i ugnen as we speak.

Det luktar verkligen supergott i lägenheten och jag retar mig på

att jag inte får smaka på kakan förens imorgon! Den luktar ju gott!


Nu ligger en busig liten hund och äter upp fodret till våran soffa som gått sönder!

Fy Fy Fy!

Inte bara en gång, efter första tillsägelsen så var hon där igen så fort vi lämnade rummet. Jaja, den är ändå sönder..


Med en ny kaka nyligen uttagen ur ugnen som doftar så ljuvligt så ljuvligt och en något lätt tuggad soffa lämnar jag denna bloggen för kvällen.

Hej hej!

Av Ida Kamdal - 20 oktober 2010 16:52

Äntligen!

Efter samtal efter samtal så har det blivit ett datum av det.

Den 2 november, på Andreas födelsedag tillochmed, klockan 10.00 ska jag till Maxi.

Håller alla tummar och tår på att det ska gå bra!


Kul att se att det faktiskt händer nånting på jobbfronten,

jag är så trött på arbetsförmedlingens hemsida att jag kan spy på den!

Söka på egen hand går F*n så mycket bättre!

Så, nu har jag varit bitter så det räcker för en stund.

Av Ida Kamdal - 18 oktober 2010 23:56

Idag har jag inte gjort många knop.

Vi tvättade i eftermiddag, men det var nog det flitigaste!

Ska för övrigt upp och tvätta imorgon med, sen är äntligen den bamsehögen med tvätt borta! Hurra!


Nu på kvällen har vi diskuterat lite om vad som ska serveras när mappa kommer hit på fredag. Då väntas god mat och senare ska vi gå och se ZZ Top!

Detta ska bli hur kul som helst!

Maten vet vi vad det blir, även till förrätt.. Om jag ändå kunde hitta det förbannade receptet.. Ingen lycka... MEN! så hittade vi Emelie på Msn och vips! Så var receptet åter i vår ägo, det gick på under minuten för att citera, Vi fick även lite tips på vad verkar vara mumsiga cheesecakerecept!


För att komma till rubriken så undrar jag lite ifall någon har något/några bra recept där man kan använda Nutella i bakningen

Hoppas på bra idéer


Kram och hej!

Av Ida Kamdal - 17 oktober 2010 21:54

Idag vaknade jag av en telefon med en mycket glad och mycket pigg Emeli, som informerade mig om att en om liten stund, skulle hon och Ella vara hemma hos oss och jag skulle bli följeslagare ner till stan. Emeli skulle ha tag i ett par byxor och jag tänkte att om jag ändå är i stan kan vi gå till Buttericks, ville kolla om dom hade svarta vingar till min utstyrsel som är tänkt att jag ska ha på Helloweenfesten om 2 veckor.

Vingarna hittades och inhandlades för dyra 209:-

Nu skulle vi åka hem, på vägen till spårvagnen så gick vi in på Panduro där jag hittade lila akrylfärg! Som jag har letat!

Jag blev så glad att jag satte mig och slängde ihop en tavla nästan direkt när jag kom innanför dörren!


Tog kort på den men blev inte alls som den faktiskt ser ut..

Färgerna kommer inte fram alls!

Men den får komma upp ändå..


 

Det var allt för ikväll,.

Hej hej!

Presentation


Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards