Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Storstädning!

Av Ida Kamdal - 20 februari 2012 19:05

Jisses! Så här flitig borde nästan vara olagligt att vara!

Vi fick klartecken i onsdags att lägenheten var klar, toan och duschen fick vi vänta med tills på torsdag att använda,

eller vi kunde använda toan om vi inte satt på den... Alltså Andreas kunde använda den.   

Vi började på kvällen med att städa ur alla kökslådor, vi tog så mycket vi hann.

Torsdagen fortsatte jag att diska alla tallrikar, glas, bestik, formar... Ja allt som hör köket till samt tvättade ur alla skåp, höll på i goda 7 timmar innan disken var helt klar.

Efter det fortsatte jag med skafferiet och tömde allt som inte var oöppnat eller förseglat och tvättade ur skåpet.

Nu var alla skåp i köken klara utom det allra översta hyllorna som Andreas tog när han kom hem på kvällen.

Fredagen efter barnmorskan städade vi allt vad vi orkade och hann med och lördagen likaså (minus barnmorskebesök förstårs)

På söndagen fick vi besök av Kent och Berit och vi 4 gick lös på resterande lägenheten, inget lämnades orört.

Över, under, bakom, innanför, uppepå och innuti tvättades, dammsögs och torkades det!

Nu skiner lägenheten!

Vi gjorde i stortsett en flyttstädning minus flytten   

Allt står inte där det ska än men det kommer.

Vi handlade in en hel del nytt på Gekås senast, inredning och babysaker men vi lämnade det i Läjet för vi kände att det inte var någon mening med att ha det här medans renoveringen var i full gång.

Pappa kommer troligen upp i veckan med alla sakerna och då kan vi pyssla ut lite av det nya vi köpt.

Ska bli så kul!

Nu är äntligen byggarbetsplatsen borta och vi har ett hem igen!

Dags att reda boet för den lille minigrisen   


Nu ska jag lägga mig i soffan igen och pyssla om förkylningen jag åkt på.


Tusen tack Kent och Berit för all hjälp i helgen!

 
 
Ingen bild

Berit

20 februari 2012 19:45

Det är bara roligt när man kan hjälpa någon, roligt att träffas och umgås sen om det är iform av städning! Tråkigt att du blev förkyld var det av att vi hade fönstren öppna! Krya på dig !Kram

Ida Kamdal

20 februari 2012 21:02

Ja absolut men vi tackar så mycket ändå! Njea hade den på känn redan i lördags så det var nog mer att jag inte vilade ordentligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Kamdal - 8 oktober 2012 11:55

Detta började med att det gick 3 dar innan lillan bajsade. Vi blev jättenervösa men enligt barnmorskan är det inte ovanligt att det kan ta ett par dagar emellan varje bajsblöja, så länge hon pruttar och visar att hon inte har ont så är det ingen fa...

Av Ida Kamdal - 27 september 2012 10:43

Ja nu blev det ett sånt där uppehåll igen, men nu tar jag upp det igen. Det har hänt mycket sen lillan kom till oss och lär bli ett långt inlägg om jag ska få med allt, så jag tar lite pö om pö och slänger in lite återblickar. Så det största f...

Av Ida Kamdal - 25 mars 2012 22:04

En mysig film på magen som hoppar och far från lördagmyset Enjoy!   ...

Av Ida Kamdal - 22 mars 2012 12:57

Nu har vi varit på IKEA och köpt de sista stora inköpen för babyn. Riktigt nöjd blev jag! Seså lilla minigrisen! Nu är det bara att komma!      Det blev ett skötbord (Ihopfällbart, så nu behöver vi inte tänka på hur vi ska kunna komma in i du...

Av Ida Kamdal - 5 mars 2012 15:07

I helgen var vi i läjet och hälsade på mappa. Alltid lika härligt med havdoften Fick även bevis på att nu är det vår! Det växte snödroppar i trädgården! YAY! Det blev även en tur till Gekås, där vi handlade betydligt mer än vad jag trodde. ...

Presentation


Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards