Alla inlägg under januari 2011

Av Ida Kamdal - 27 januari 2011 21:02

Måndagen var allt annat än jag väntat mig..

Till en början hade jag inte sovit en blund under natten, jag var helt slutkörd!

Men eftersom det var lektion på morgonen så ville jag gärna gå på den,

tänkte att jag kunde ta och plugga hemma sen istället för räknestugan som var kl 11.00 med tanke på att jag inte var helt i toppform.

Vinglade iväg mot spårvagen helt utmattad och seg i skallen..

Väl på spårvagnen inser jag att, ne detta kommer inte bli bra, jag är så seg i huvudet att jag kommer inte ta in något på lektionen, dock eftersom jag redan var på väg så kändes det på samma gång meningslöst att inte gå på den.

Jag kliver av och går mot skolan men inser att icke! Mår inte bra alls.

Jag går upp till expeditionen och medelar att jag tar hemstudier idag och beger mig mot spårvagnen igen.


Då, när jag är på väg bort börjar jag spela alla gånger jag varit borta från skolan innan i huvudet och börjar få riktigt dålig samvete för att jag inte stannar kvar!

Jag står nu och irrar utanför, gå tillbaka eller inte!?

Jag är så utmattad och börjar känna att depressionen börjar spela med i spelet,

om jag åker hem, kommer det bli som alla andra gånger?

Kommer denna gången jag är hemma betyda så som dom andra gångerna att det leder till att jag mår sämre och sämre till det att jag inte orkar gå alls, som har förstört min skolgång gång på gång!

Jag tillåter inte mig själv riktigt att vara sjuk, just på grund av detta, vill inte vara hemma i onödan och detta kändes inte som det var nödvändigt, sömnbrist.

Jag har nu panikångest och vet verkligen inte vart jag ska ta vägen!

Jag ringde till Andreas och bad han säga att det är okej att jag åker hem!

Börjar ta mig hemåt, aldrig innan har jag kämpat så för att inte brista ut i gråt av förtvivlan!

Väl hemma greppar jag telefonen och ringer till mammas jobb, hon var sjuk, underbart tänkte jag och ringer hem istället.

Får mammas röst i örat och tårarna börja rinna, gud vad underbart att få prata ut lite!

Förklarar och blir tröstad, går sen och lägger mig och sover en stund. Det behövdes!

Var hemma dagen efter med, så man fick sova ut ordentligt!

Pluggandes hela tiden så klart.


Denna veckan har varit hemsk!

MEN! jag ligger inte efter, ligger precis där jag borde trots depressionen!

Är fortfarande jättestolt över mig själv!

Mindre stolt över den sablans depressionen som ligger och gömmer sig.


Vill ge mamma en stor stor stor stor bamsing till kram för att du finns och är min mamma!

Av Ida Kamdal - 19 januari 2011 00:05

Började i måndags och det känns jättebra!

Inte kännt av depressionen än men det är det jag farar mest,

men detta känns väldigt bra.

För oftast när den kommer krypande så vill jag dra mig tillbaka i ett litet hörn och stanna där. Skola och jobb har blivit lidande för detta innan och det känns verkligen inte bra! Nu äter jag min medicin som jag ska och börjar få rutin på det.

Det som känns så underbart är att man kan välja att studera hemma om man vill,

vilket kan vara så skönt för skulle "den" komma tillbaka, så kan jag ta och plugga hemma den dagen jag inte orkar ta mig ut och plugget behöver inte bli lidande.

Det känns som en så stor lättnad och det känns verkligen som jag kan klara detta nu.

Jag tycker det är så kul att studera och jag hatar att "den" jämt ska komma och vara i vägen! Men nu jävlar!

Jag får hjälp av Andreas när jag behöver det och allt flyter på jättebra!

Har så svårt för matte men det fastnar mer och mer!

Jag är så stolt över mig själv!

Men nu är jag jättetrött och ska ta och krypa ner i sängen för imorgon blir det skola kl 13.00


God Natt!

Av Ida Kamdal - 16 januari 2011 03:11

Ja, denna lördag spenderade vi hos Christian, där vi spelade en massa roliga spel.

Allt i från munchkin till zombie, en mycket trevlig kväll!

Istället för att beställa pizza som vi gjorde förra lördagen, då det var spelkväll hos Christian också, så lagade vi mat själva, billigare och godare!

Vi gjorde kyckling i ugnen med potatisgratäng och en vitlökssås till, MMMM MMM

Emelie och jag stod för största delen av matlagningen men vi hade många små medhjälpare   

Dock var det mindre roligt när jag skulle ställa in potatisgratängen i ugnen, jag brände mig!

Satans så ont gjorde det!

En fin liten blåsa började bildas och tyvärr när jag var på toa och skulle torka händerna efter jag tvättat mig, tänkte jag mig inte för och råkade då dra hål på blåsan. AAJ!

Fick ett plåster på som jag bytte nu när vi kom hem,

Varför jag i hela friden skulle ta kort på det vet jag inte, men nu tänkte jag dela med mig av min smärta! Du bör inte kolla om du är känslig för sådanna här bilder.


 

Nu ska jag strax hoppa i sängen, klockan är trotts allt mycket och imorgon är sista dagen med slapp, sen börjar plugget!

Ah, ser fram emot det som tusan!


God natt

Av Ida Kamdal - 13 januari 2011 14:39

Gjorde klart tavlan som Linnea ska få om hon tycker om denna bättre än den hon kollat in ^^ 



 


Hoppas du gillar den =)

Av Ida Kamdal - 12 januari 2011 00:01

I måndags var jag på information på Hermods där jag ska börja plugga.

Det blir matte A till en början, blir jag klar i tid kan jag hinna ta en till kurs, vilket jag kommer satsa på, men eftersom jag har svårast för matten så tar jag den helt för sig själv, så jag kan lägga all energi på att klara den. Hade jag valt andra kurser hade jag nog valt en eller två kurser samtidigt men detta känns klokast för min del   

Idag var jag där igen för att få information om kursen samt få böcker och schema.

Pluggar på plats måndag-onsdag, torsdag-fredag har jag hemmastudier men möjligheten att åka in, så det känns bra.

Ska bli så skönt att komma igång med någonting nu, varit så trist att gå hemma och hoppas på att ett jobb nappar.

Det gör jag ju fortfarande så klart men nu går jag iallafall inte bara runt i lägenheten medans jag väntar.


Nu ska jag sätta mig vid tvn igen och kolla klart på filmen.

oh och btw, är det bara jag som inte förstår vad Halebobs reklamer har med Halebob att göra, mer än att dom nämner namnet.. Trött på reklam!

TD!

Av Ida Kamdal - 6 januari 2011 21:02

Denna veckan har vi inte gjort många knop.

Vi har suttit vid varsin dator och spelat TD i massor.

Underbart kul, en aning beroendeframkallande.. en aning...   

Ikväll ska jag bryta trenden och låta datorryggen och datornacken få vila lite,

ska kanske ge mig på att måla.. hmm vi får se vad det blir av det!

Av Ida Kamdal - 3 januari 2011 14:46

Nu är vi äntligen på hemmaplan!

Vi åkte ner till mappa den 16e och vi stannade där till den 21, då åkte vi vidare till Ljungsarp för att fira julen med familjen Hollaner.

Första julen hemmifrån, det var konstigt att inte fira med familjen men hade mycket trevligt ändå!

Massa bra paket fick vi också!

Andreas tog nog priset på bra paket! 

Den 15e juni ska vi åka till Oslo och gå på Bon Jovi Konsert!

Hurra! Hurra! Hurra!

Jag har bara väntat i ca 22 år på att få se dom!


På juldagen åkte vi till Svenljunga för att äta middag och fika, efter maten åkte jag och Andreas ner till Läjet med Calle och Marias bil vi fick låna.

Väldigt mycket bättre än att böka med tåg och bussar dagen efter julafton.   

Vi tackar så mycket för lånet!

När vi kom fram till Läjet öppnade vi alla paketen vi fått av mappa Kamdal, åter igen mycket bra paket!

Vi åt resterna från julbordet och vi jublade över att det fanns kvar av mappas hemmagjorda sill!


Den 26e kom Sjödinarna och Fredrik ner och det vankades kalkonmiddag, ruskit god! Well done!

På kvällen invigde jag, Andreas, Fredrik, Emelie och Christian spelen jag och Andreas hade fått. Jisses vad roligt Cash ´n Guns var!


På måndagen skulle bröderna åka hem och Charlie hade frågat om det fanns plats i bilen för hans saker men det var tveksamt i mappas bil med både barnvagn och paket till 3 personer, så vi blev förfrågade om vi inte kunde ta och köra upp med bilen. Det var inga problem, vi tog Christian och hans saker i våran bil och Fredrik, Emelie och Elina med Charlies saker i mappas bil och körde upp.

Eftersom vi ändå var i Göteborg så tänkte vi att vi stannar kvar där tills vi skulle åka till Ljungsarp igen den 29e, så med bilen i Göteborg passade vi på att handla in allt som tömdes innan jul. Christian bor precis vid ett Maxi så det var ju smidigt med!

Skönt att vara tillbaka, paketen från mappa blev uppackat och vi invigde den nya servisen vi fick samma kväll. Härligt!

Dock fick det bli lite ommöblering för tallrikarna fick inte plats i skåpet där vi brukar ha tallrikar. Jag tyckte då att vi kunde ha dom i skåpet i matsalsdelen!

Kanon! Alla matredskap finns nu i skåpen i köket och tallrikar i matsalen. 

Blev jättebra.


Vi åkte till Ljungsarp den 29e och firade Charlotta, Jättetrevligt och god mat!

Den 30e var det dags att åka hemmåt, Nu var det äntligen dags att landa på hemmaplan. Alla paketen åkte med och blev uppackade samma kväll. Är så nöjd med alla paket så det är inte klokt! Tackar och bockar i massor!

På kvällen kom Linnéa hit, hon skulle vara med och fira nyår med oss i år.


På Nyår åkte vi vid 13.30 till Fredrik och Emelie för att äta nyårsmiddag och umgås. Det var jättegod mat och efterrätt!

Jag, Andreas, Linnéa, Christian, Eve och Terry gick vid 22 tiden ner till Monaden för att träffa upp lite folk och ringa in det nya året!


Gott Nytt År!


God Fortsättning!


Presentation


Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards