Alla inlägg under juli 2011

Av Ida Kamdal - 21 juli 2011 20:57

Jag har ju helt glömt bort att skriva om mina bedrifter på senaste!

Klart, lite anledning är ju att jag inte velat säga det högt för då kanske man jinx´ar det?


COCA COLA ZERO

Det började för ett halvår sen ungefär, jag satt en dag och tittade på serier och drack min kära Coca Cola Zero som jag drack varje dag av varje vecka av varje månad o.s.v

Det köptes hem 1.5 litare dagligen, ibland 2 åt gången.

Drack ju minst 2 liter om dagen och det skulle ju vara hemskt om det tog slut!

Köpte man två så hade jag iaf en halv kvar till dagen efter som man kunde klara sig på tills man kunde köpa nya.

Detta tyckte jag att ne! Nu får det vara nog på dumheterna!

Jag ställer ifrån mig flaskan, knappt ett halvt glas kvar i.

Jag provar...

Jag måste ju klara att inte dricka mer idag iaf.

Det går bra, ett tag, det lilla som är kvar ser riktigt gott ut, men nej!

Jag har bestämt mig! Det ska inte bli något mer!

Jag klarade mig bra och det gick längre och längre utan.

Awesome!

Cola är ju iof inte så farligt tänker jag än att man skulle ta sig ett glas när man är på bio, ute och äter eller liknande sitvationer så är det väl okej.

Det här med att dricka 2 liter om dagen, det är DET som måste få ett slut!

Jag hade dagen efter beslutet om att sluta, köpt en cola bara för att ha i kylen, så att jag änna ska veta vad jag avstår ifrån, bli lite lockad.

Så ca ett halvår utan cola så tog jag mig ett glas ur den som låg i kylen för att fira Andreas slutpresentation på skolan.

Det smakade inte ens gott!   



CIGARETTER

Dagen efter Fredrik och Emelie hade sin inflytt/fest så hade jag slut på cigaretter.

Tänkte då att ne! Nu ska jag se hur länge jag klarar mig utan dom också.

Det gick en vecka, sen kom resan till Oslo och Bon Jovi-konserten, jag tänkte att ne nu vill jag faktiskt fira att jag är här, så det fick bli ett paket.

Det var en cigg kvar i paketet dagen efter, den togs på morgonen och sen dess har jag inte tagit någon mer!

Det är lite mer än en månad utan cigaretter och det funkar otroligt bra.

Än så länge så var det väldigt mycket svårare att sluta med colan.

Det enda som har varit svårt är vanan, vanan av att ha en cigg efter maten, efter frukost, innan man ska sova, vänta på vagnen ciggen och så klart festciggen.

Men so far so good!

Yay me?



CHIPS

Nu tänkte jag försöka sluta med en annan dum sak jag äter på TOK för mycket av och det är chips.

Förr åt jag MINST 2-3 påsar i veckan, nu är det väl 1 kanske 2 i veckan.

Vilket jag tycker är för mycket

Nu är det 2 veckor sen köpte jag min sista påse och hoppas på att kunna hålla det.


Wish me luck!

Av Ida Kamdal - 12 juli 2011 21:04

I helgen var vi i läjet och hälsade på.

Tidigt på lördag morgon gav vi oss ut med båten för att fiska!

Båten har ju kommit på fötter igen såt säga, dock blåste det och lite sjö var det.

Andreas blev aningen sjösjuk, inte så konstigt med tanke på att han satt med blicken ner i båten ett bra tag när han fixde med dragen. Lätt hänt. 

Mitt i allt guppande fick Andreas napp, tre härliga makrillar på en gång,

strax därefter fick pappa napp, sen jag, sen pappa igen. 

Vi drog oss hemåt efter det, sjön var lite för stark för att njuta av fisketuren.

Makrillen stektes till till lunch och fy satan va gott det var!

Tanken var att vi skulle åka ut och fiska på kvällen med, men vinden la sig inte.


Vi vaknade tidigt på söndag morgon i hopp om att kanske kunna komma ut idag med, men tyvärr var vädret inte med oss idag heller, vi gick och la oss igen och jisses vad man slumra till! Jag och Andreas kom nog inte upp ur sängen förens klockan var runt 11. 

Det var då dags för frukost, efter den gick vi ner till båten för att ösa ur regnvattnet som kommit med åskeskuren kvällen innan.

Efter en redig matmacka packade vi iordning oss och satte oss i bilen, idag skulle vi åka till Marstrand för att hälsa på farmor och farfar i deras sommarstuga.

Kul att få presentera Andreas för stugan där man varit så många gånger som barn. 

Vi plockade upp Christian på vägen och knödde in honom i den redan trånga bilen.

Väl framme dukades det fram jordgubbar, glass, kakor och kaffe som vi mumsade i oss ute på uteplatsen. Jag var såklart tvungen att gå och kolla in krusbärsbusken som växer runt knuten med de godaste krusbären jag ätit! 

Alltid lika goda och aldrig sura, helt underbara! 

Jag, Andreas och Christian tog oss en tur runt i trädgården och till min fasa! Vad ser jag!?

En liten äcklig fästing kryper på mitt ben!

Jag snärtar bort den illa kvickt när jag ser att yttligare en kryper på mig!

Jag nyper åt den och slänger bort den, vi går sen tillbaka till de andra, Christian och Andreas tänker det är bäst att kolla sig med och jo men visst, Christian säger att det kröp en på honom med till mig och jag ryser till. 

Sen sitter vi en stund och berättar vad vi känner till och vad som ryktas om fästingar när Christian berättar en mycket onödig sak, här har jag gått runt och trott att fästingar enbart suger blod.. Nu klämmer bror ur sig att det äter på en.

Jag hade klarat mig sååå bra utan den vetskapen tack!

Vi tar en promenad ner till havet och sen var det dags att åka hem igen.

Mappa körde oss till lägenheten och vi vinkade av dom.


Idag när jag sitter i soffan... Vad ser jag!!? 

Det sitter en svart sak på mitt lår!

Kan det vara??

Kan det vara??

Det ÄR en FÄSTING!!

Det sitter en äcklig liten fästing och äter på mitt ben!!

USH!

USH!

Andreas hämtar pincetten och tar bort den. 

Huameja!

Av Ida Kamdal - 11 juli 2011 21:40

Jag provade mig på att rita en döskalle.

Denna hade jag en ritning att gå efter, har ju aldrig ritat en döskalle innan så nåt måste man ju ha att gå på   


Så här blev den

Jag redigerade den lite då orginalet hade hörlurar på sig och en cigg i munnen


 

Av Ida Kamdal - 2 juli 2011 21:30

Idag var vi på Hollanderfesten.

Eftersom Andreas slutade så sent på fredagen så åkte vi upp tidigt på lördagen istället, det hade blivit så stressigt att hinna med efter han slutat.

Vi var framme vid 11 tiden och fick i oss lite fika och senare lite mat.

Klockan närmare sig 16 och vi började smått göra oss klara för att gå, hela vägen över gatan. 

Det började med lite lekar som var mycket underhållande, jag var med i grenen, vem kommer längst? Vi skulle då ha varsin segråtta i munnen och försöka spotta den så långt som möjligt. Det gick väl inte jättebra...

Andreas skulle skala en citron med bara tänderna i grenen, vem är suras?

Han vann!

Berit var med i grenen vem är snabbast, de skulle vispa ägg och socker till en godkänd sockerkakssmet med bara händerna, detta vann hon helt klart!

Kent fick tävla i, vem är störst i mun? De var då den som kunde få in flest marshmellows i munnen. Kent vann!


Efter lekarna så var det dags för mig att köra lite poi för sällskapet.

Oj va roligt det var att få köra lite igen!

Detta var verkligen inte sista gången i sommar!


Kvällen fortsatte med grillning, trevligt sällskap och en och annan dricka.

Alltsomallt en riktigt trevligt kväll!

Presentation


Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards