Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida Kamdal - 24 augusti 2011 11:16

Ja... Nu var det ju ett tag sen jag skrev, det har sina förklaringar i att datorn har varit helt knäpp.

Först så, minst 3-4 gånger om dagen fick datorn blue screen eller bara rent av frös, så är det mindre kul när man börjat skriva nåt och datorn bara dör, så får man göra om det, göra om det och göra om det. Pust!

Sen så slutade den fungera helt och hållet...


Nu har vi köpt oss en ny dator och hör på det här!

Den startar på mindre än 10 minuter!   

Den dör inte varje halvtimma!    

Den tar inte 5 minuter på sig att öppna nya sidor!   

Tänk att datorer kan vara på detta viset!?   


Den har ju såklart fullt av andra bra grejer men jag håller mig till det lilla,

den dör inte! Yay!

Jag sa till Andreas att han fick välja, så länge det finns bra med utrymme för film, musik, serier och för många spel så är jag nöjd!


Just ja!

Jag har ju nu börjat mitt sommarjobb på Arbetsförmedlingen!

Det är verkligen större än vad man tror, här har man änna gått omkring och tänkt "Det är handläggare som knappar in lite grejer på datorn och försöker ge en jobb" Men oj!

Det finns så många olika avdelningar och program, alla där är inte handläggare, de är handläggare också!

Jag har det riktigt bra och det är trevliga männsikor, känner mig nästan lite som en hycklare med tanke på hur jag klagat på dom förr, iof så är det väldigt mycket trevligare och bättre på Järntorget än City och jag kommer med stor sannolikhet byta efter jag jobbat klart.


Så det var allt för en liten stund, nu när datorn funkar igen så ska det väl bli mer skrivande!

Av Ida Kamdal - 3 augusti 2011 14:33

Igår körde jag ett halvmilspass till, idag dock fick det bli 4 km, satans så varmt i lägenheten så man tuppar ju nästan av.

Sitter nu och väntar på att man ska sluta svettas så man kan hoppa in i duschen.

Linnéa kommer snart på besök med!

Ska bli så skoj så!

Av Ida Kamdal - 1 augusti 2011 15:28

Så! Nu var första träningspasset avklarat!

Jag sprang en halvmil, ska se om man kanske kan öka på det imorgon men tyckte det passade bra till en början!

Crosstrainern står precis vid tvn, så detta passet fick göras sällskap av lite Glee.

Nu ska vi se om man inte kan få fart på fläsket om dagarna!

Av Ida Kamdal - 1 augusti 2011 14:57

I veckan har jag varit nere i Läjet och hälsat på och hjälpt till med att fixa inför grisfesten som var nu i helgen.

Vi firade även min födelsedag som så fint inföll på samma dag.

Det finns inte mycket som kan slå att fira sin 25års dag med att grilla en stor gris med massa vänner, sol och bad.

Presenter fick jag med, en crosstrainer, 2 rosévin, champange, blommor, pengar, tavlor, penslar, färg, hemmagjord turkisk pepparshot, hemmagjord marmelad, gristvålar, grisgosedjur, signerat foto med en födelsedags hälsning från Camille Coduri (Rose Mamma i serien Doctor Who) och ifrån John Leeson (Rösten till K-9 i serien Doctor Who), ett signerat inramat foto på Karen Gillian (11e Doctorns följeslagare i serien Doctor Who), fick även en videohälsning på John Leeson där han grattar mig personligen! 

I am one happy nerd!


Grisfesten var helt fantastisk bra, vädret var underbart och sällskapet var trevligt!

Grisen hamnde på grillen vid 10 tiden på förmiddagen och åts vid 21 tiden. Så god den var, saftig och mycket smak!

Tackar alla som kom för trevligt sällskap så ska vi se till att göra om detta nästa år igen!

Även ett tack till alla som tog ett litet grabbatag och gjorde mamma och pappas hus beboligt igen!

Presentation


Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards