Alla inlägg den 26 april 2011

Av Ida Kamdal - 26 april 2011 15:57

Över påskhelgen åkte vi ner till Läjet för att fira påsk med mappa.

Vädret var helt otroligt!

Jag och Andreas åkte med Evelina och Terry ner, tackar så mycket för att vi kunde åka med!

Fredrik, Emelie, Elina och Christian åkte med pappa ner.

Det första lilla Elina gjorde när hon kom ner, var att klättra upp i blomlådan.

   


Vi skulle fixa i ordning båten innan sjösättningen nästa helg, en skvätt färg, lite arbete med tanken och motorkupan han vi med.

Även lite arbete i trädgården blev det med, vi tog hand om alla kvistar från träden vi kapade ner sist, även rosenbuskarna blev ordentligt trimmade.

Snygga solbrännor hade vi allihopa!


 

Fredrik i full gång


  Våra rosor


  Elina hittade trädgårdstrollet


  Andreas tog en paus och lekte jonglör


 

Matpaus! Elina gillar spagetti


  Fredrik och Andreas i full gång


  Christian plockar i rabbaten och Terry tittar ivrigt på


Vi krattade och sopade även bort alla löv som fallit ifrån kastanjen på framsidan,

lilla Elina sprang runt och hjälpte till med att plocka pinnar och kratta löv hon med.



Påskmaten var fantastiskt god!

Sill, krabbstuvningsomelett, falsk krabba, korv, köttbullar, lax och ägg såklart!

Alla var ordentligt mätta efter maten och den ena efter andra verkade smått dåsa bort. Härligt!


 


Jag måste ju meddela att jag kollade upp vad jag fått för betyg på mina uppdrag med! MVG-,G och VG!

Jag är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!

MVG i matte!? jag fattar inte..

Jag är glad till tusen!

Presentation


Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards