Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Ida Kamdal - 10 februari 2011 11:44

Idag ska jag följa med mappa ner till läjet.

Dom kommer upp för att pappa ska på möte med hemvården för farmor och farfar,

mamma ska till Fredrik under tiden, jag följer med till Fredrik och efter det så åker jag med dom hem.

Andreas kommer ner imorgon med tåget.

Tråkigt att inte åka tillsammans men vi tjänar ju en tågbiljett på att jag åker ner med mappa. Det är alltid bra   


I helgen blir det troligtvis Gekås, dags att lagra upp med div saker i hemmet,

på söndag ska vi åka och hämta en soffa som vi ska få, ska bli så skönt att bli av med den sletna vi har nu! Lite trist dock, för jag gillar sofforna i övrigt (minus det stora hålet i en av sittdynorna )


Nu sitter jag nyduschad och torkar lite, lyssnar på lite Gary Moore.

Trist att en så talangfull människa bara ska försvinna!

Slöseri på talang!

Tyvärr så kommer ju bara fler och fler av legenderna försvinna som man växt upp med att lyssna på, vad blir kvar om några år? Jo, artister som Brittney Spears, Justin Timberlake och Lady Gaga mm.. Det ska våran framtida generation växa upp med. Ush!

Kommer inte ske här, barnen ska få veta tidigt vilka (för att nämna några) Led Zeppelin, Creedence Clearwater Revival, AD/DC, QUEEN, Pink Floyd, Bruce Springsteen, The Who, Bon Jovi och Jimi Hendrix är.   

Musiken kommer aldrig bli så bra som den var mellan 50-80talet.

T.ex rockmusiken  betydde något och alla olika genre föddes. Ah att få uppleva alla konserter när det "premiär" då hade jag varit överlycklig   

Ne nu ska jag bara luta mig tillbaka och njuta av ljudet av en som verkligen vet hur man spelar gitarr!


R.I.P Gary Moore

Ovido - Quiz & Flashcards