Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Ida Kamdal - 17 juni 2011 19:30

Igår kom vi hem och fick vila lite innan vi åker idag igen. Idag bär det av till Ljungsarp för att fira Viktor och hälsa på svärmor och svärfar såklart.

Tråkigt nog så hade jag börjat känna mig lite krasslig på torsdagen och natten till fredagen förvärrades det.

Lördagen var vi hemma hos Christian och Charlotta för att fira Viktor, Goda tårtor och riktigt god sill bjöds det på. Sillen var verkligen riktigt god   

kalaset närmade sig slutet och när Berit skulle gå hemåt så hakade jag på, Jag hade börjat må sämre och kände att jag borde nog ta och vila lite.

När vi kom till deras hus så gick jag ner och la mig i sängen för att vila i hopp om att det skulle släppa lite, men icke! Förkylningen blommade ut, feber, hosta och en näsa som var så täppt att det knappt gick att andas.

Jag knaprade i mig några huvudvärkstabletter och orkade ta mig upp för att äta lite kvällsmat, grillspett bjöds det på och det var så gott, så gott och precis vad jag behövde, jag piggnade till lite och vi satt kvar ett tag ute på altanen och spelade ett frågespel.

Jag satt precis vid värmaren så jag hade det varmt och skönt.

Dock när huvudvärkstabletten slutade verka så var det som att få en hammare i huvudet så vi kröp till sängs.

Fick inte direkt mycket sömn under natten så var ganska trött och utmattad, Andreas skulle förbi Calle och Maria men jag stannade kvar hos Berit och Kent.

Tog en dusch och piggnade till en smula.

13.50 kom taxin och vi åkte hemåt, på tåget blev det lite Doctor Who, vi blev så sugna på att se om serien.

Att vara förkyld räckte tydligen inte för på vagnen hem från stationen så är det som att få ett slag i magen och mensvärken var ett faktum. Hurra?

Ovido - Quiz & Flashcards