Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Ida Kamdal - 30 juni 2011 20:13

Detta motivet har jag längtat efter att få göra!

När jag bodde hemma hos mappa, hade jag en vana att rita på det mesta, fanns det inget papper så fick oftast handen eller armar bli offer.

En dag fanns det inget papper och handen var nerkluddad så jag gav mig på väggen..

Jovisst detta är ju sånt som små barn kanske gör, men nu skulle det snart målas om så jag tänkte piffa upp de gräsliga tapeterna innan de äntligen försvann!

Det värsta med detta var att jag blev så nöjd med vad jag ritat på väggen att jag ångrade att jag inte gjorde det på papper, för när väl målardagen kom så fick jag se min fina bild försvinna...


Jag har sedan länge  velat måla en till, men det har aldrig riktigt blivit som den.

Jag har nu gett upp med att den ska se ut som orginalet och istället målat efter vad jag minns och nu blev resultatet ganska så bra!

Det bästa av allt är att jag nu kunde måla dit svart bakrund (som jag velat ha från första början, men vart slutar man med att lägga bakrunden när pappret är stort som en vägg?) istället för att ha den fula gamla tapeten som bakrund!


 

Jag blev nöjd!

Av Ida Kamdal - 30 juni 2011 09:56

I lördags var vi på Magnus och Annika´s bröllop.

Tackar så hjärtligt att vi fick komma och vara med och fira eran dag   


Jag tänkte bjuda på lite härliga bilder från bröllopet.


  Tyvärr så satt vi lite långt bak i kyrkan så bilderna från själva vigeln blev lite suddiga.


 

 

 

 

Tog lite bilder på gästerna med


 

 

 

 

Brudparet åkte i häst och vagn bort till festlokalen


 

 

 

 

Lite mer gäster


 

 

 

 

 

 

 

Vi önskar er ett långt och lyckligt liv tillsammans!


 

Älska varandra


 

& Sluta aldrig kyssa varandra


Stort GRATTIS!

Ovido - Quiz & Flashcards